AZ UNIVERZUM TÖRVÉNYEI
Az Élet céljának törvénye avagy a Dharma"
Mindenki életének célja van... páratlan ajándékot vagy különleges értéket adni másoknak.
Amikor ezt a páratlan értéket mások szolgálatába állítjuk, elragadtatást és hatalmas szellemi örömet tapasztalunk, amely minden célon túl a végső cél.
Amikor dolgozol, fuvola vagy, melyek szívén áthaladva a múló percek susogása zenévé változik. ...És az életet munkálkodással szeretni azt jelenti, hogy meghitt ismerősötök az élet legbensőbb titka.
Kahlil Gibran: A próféta
Az élet hetedik spirituális törvénye a Dharma törvénye. Dharma szanszkrit szó, amely "az élet céljá"-t jelenti. A Dharma törvénye azt mondja ki, hogy fizikai formában kell megnyilvánulnunk, hogy célunkat betöltsük. A tiszta lehetségesség mezője isteni a maga lényegében, és isteni emberi formát ölt, hogy célját betöltse. E törvény szerint páratlan érték és páratlan út áll rendelkezésre a cél beteljesítéséhez. Van valami, amire az egyes ember a kerek világon bárki másnál különb mó- don képes. Minden egyedülálló érték és annak egyedülálló érvényre jutása szintén páratlan igény. Amikor ezek az igények az érték alkotó kifejeződésében összeilleszkednek, a szikrából kipattan a bőség. Értékeink igényeket betöltő kibontakozása határtalan bőséget és gazdagságot teremt.
Amikor ezt a páratlan értéket mások szolgálatába állítjuk, elragadtatást és hatalmas szellemi örömet tapasztalunk, amely minden célon túl a végső cél.
Amikor dolgozol, fuvola vagy, melyek szívén áthaladva a múló percek susogása zenévé változik. ...És az életet munkálkodással szeretni azt jelenti, hogy meghitt ismerősötök az élet legbensőbb titka.
Kahlil Gibran: A próféta
Az élet hetedik spirituális törvénye a Dharma törvénye. Dharma szanszkrit szó, amely "az élet céljá"-t jelenti. A Dharma törvénye azt mondja ki, hogy fizikai formában kell megnyilvánulnunk, hogy célunkat betöltsük. A tiszta lehetségesség mezője isteni a maga lényegében, és isteni emberi formát ölt, hogy célját betöltse. E törvény szerint páratlan érték és páratlan út áll rendelkezésre a cél beteljesítéséhez. Van valami, amire az egyes ember a kerek világon bárki másnál különb mó- don képes. Minden egyedülálló érték és annak egyedülálló érvényre jutása szintén páratlan igény. Amikor ezek az igények az érték alkotó kifejeződésében összeilleszkednek, a szikrából kipattan a bőség. Értékeink igényeket betöltő kibontakozása határtalan bőséget és gazdagságot teremt.
A Dharma törvényének három eleme van. Az első arról szól, hogy
valamennyiünk hivatása itt a saját valódi Önvalójának felfedezése.
Felfedezni magunkban, hogy a valódi Önvalónk szellemi, hogy lényegében
szellemi létezők vagyunk, akiknek fizi- kai formában kell
megnyilvánulniuk. Nem emberi lények vagyunk, akiknek olykor szellemi
tapasztalataik vannak, hanem fordítva: szellemi lények, akiknek olykor
em- beri tapasztalataik vannak. Valamennyien azért vagyunk itt, hogy
felfedezzük felsőbbrendű énünket vagy szellemi Önvalónkat. Ez a Dharma
törvényének első beteljesítése. Meg kell találnunk a magunk számára a
bensőnkben rejlő embrionális istenit, amely meg akar születni, hogy
kifejezésre jusson rajtunk isteni voltunk.
A DHARMA TÖRVÉNYÉNEK AVAGY AZ ÉLET CÉLJÁNAK ALKALMAZÁSA
Az alábbi lépésekkel érvényre juttatom életemben a Dharma törvényét:
1. Ma szeretettel gondozom az embrionális istenit, amely lelkem
mélyén rejtő- zik. Figyelek a bennem rejlő szellemre, amely testemet és
gondolatvilágomat egyaránt élteti. Tudatosítom, hogy milyen mély
nyugalom van a szívemben. Ápolom az időhöz kötött tapasztalat mélyén
rejlő időtlen és örök Lét tudatát.
2. Listát készítek egyedülálló értékeimről, majd mindarról, amit
szeretnék meg- tenni ezek kibontakoztatása során. Amikor kivirágzanak
egyedi értékeim és az embe- riség szolgálatában használom ezeket,
eltűnik az idő, és bőség árad az életembe ép- púgy, mint mások életébe.
3. Naponta megkérdezem magamat: "Hogyan szolgálhatnék?" és "Hogyan
segíthetnék?" A válaszok ezekre a kérdésekre, segítenek abban, hogy
szeretettel szolgál- jam embertársaimat.